Sosiaalisen median sivut mahdollistavat uudenlaisen viestinnän yritykselle ja sen sidosryhmien välille. Yritys voi hoitaa muun muassa tuotteensa markkinointia, PR-toimintaa, viestintää, uusien tuotteiden ja palvelujen lanseerausta sekä informaation jakamista sosiaalisen median sivujen ansiosta. Näin ollen asiakkaat saattavat löytää haluamansa nopeasti vain yrityksen internetsivustoja selaten.Sosiaalisen median sivut toimittavat tiedon nopeasti asiakkaalleen. Linkityksen ansiosta myös yrityksen sivut löytyvät helposti ja näin ollen tulevat myös tutuiksi uusille asiakkaille. Vanhoja asiakassuhteita on helppo syventää antamalla asiaankuuluvaa ja kiinnostavaa sisältöä.Yksi sosiaalisen median sivujen hyödyistä on se, että yritys saa suoran yhteyden kohdeyleisöön ja voi luoda sekä kehittää sivustoaan aikataulunsa mukaisesti. Sivustoa voidaan käyttää viestintävälineenä asiakassuhteiden ylläpitämiseen ja kehittämiseen yhteistyökumppaneiden, median tai yrityksen omien työntekijöiden välilläKaikkien näiden hyötyjen saavuttaminen vaatii yritykseltä kuitenkin tarkkaa suunnittelua, tavoitteiden asettamista ja sitoutumista. Internetin yhteisöjen hyödyntäminen vaatii yrityksen sosiaalisen median sivuston ylläpitäjältä kokemusta, mielenkiintoa ja aikaa.Se, että tarvitseeko jokainen yritys sosiaalisen median sivut, on kuitenkin asia erikseen. Yritys ei välttämättä tarvitse sosiaalista mediaa, jatkuvaa mainostusta internetissä tai jokaisen tuotteensa informaatiota muutaman hiiren klikkauksen päähän, mutta koska yhä useampi yritys sellaisen omistaa, ja koska yhä useampi asiakas käyttää internetiä tutustuakseen kilpaileviin tuotteisiin, sosiaalisen median sivut tuskin ikinä ovat haitaksi yritykselle – päinvastoin.