Hyvin suunniteltuja kotisivuja ei enää nykyisin ole vaikea löytää. Monien tunnettujen yritysten sivut ovat jo melko hyviä, samoin monien nettikauppojen, mikä on luonnollista, sillä yrittäjä houkuttelee asiakkaita juuri nettisivujen, oman näyteikkunansa kautta. Kaupoista hyvänä esimerkkinä mainitsen lahtelaisen Mini More -lastenvaate- ja lastentarvikeliikkeen, jonka sivut ovat selkeät ja antavat liikkeestä laadukkaan vaikutelman. Sivut antavat kaiken tarvittavan informaation kokotaulukoista toimitusehtoihin ja tekevät asioinnista näin helppoa. Lastenvaateliikkeen etusivulla eli näyteikkunassa on myös linkki Facebookiin, mikä saattaa lisätä kävijän kiinnostusta, sillä lisäinformaatiota on näin helposti tarjolla.Hyvistä tunnettujen yritysten sivuista annan esimerkiksi Fazerin sivut, jotka ovat kauniit, ostamaan houkuttelevat, mutta myös hyvin informatiiviset. Sivut sisältävät tietoa tuotteista, kahviloista ja muista jälleenmyyntipaikoista, ohjeita niin herkkujen kuin käsitöidenkin valmistamiseen ja kilpailuja, ja ne osallistavat kävijää näin erittäin tehokkaasti.Myös erittäin hyviä kotisivuja ja nettiyhteisöjen sivuja on paljon. Esimerkiksi leivontayhteisö Kinuskikissan sivut ovat erittäin hyvät, sillä niissä on otettu huomioon sekä sivujen ulkonäkö että toimivuus. Sivustolla on huomioitu kolme merkittävää seikkaa: 1) kävijä tunnistaa sivut helposti eikä jää epäselväksi, että hän on juuri Kinuskikissan sivuilla, sillä logo ja taustakuva ilmaisevat sen selkeästi, 2) sivujen teema paljastuu heti ensi vilkaisulla ja 3) informaatio löytyy helposti laajalta etusivulta ja moni eri toiminto on saatu selkeällä asettelulla näkyviin niin, että kävijän mielenkiinto herää.